Personel özlük dosyasında neler bulunur?
Personel dosyası, çalışanın kimlik kartının bir kopyası, sağlık raporu, iyi hal belgesi, askerlik hizmet kartı (erkek çalışanlar için), oturma izni veya mezuniyet belgesinin bir fotokopisi gibi belgeleri içerebilir. Yeni bir işe başladığınızda, önemli ayrıntıları doğrulamak için sizden kişisel bilgiler istenecektir.
Personel özlük işlemleri nelerdir?
İnsan kaynakları prosedürleri, bir çalışanın işe başlamasından itibaren istihdam ilişkisinin tüm süresi boyunca uyulması gereken prosedürleri ve belgeleri içerir. Bir işe alım sürecinin bir parçası olarak, kimlik kartları, diplomalar, sertifikalar ve iyi hal belgeleri gibi belgelerin toplanması, insan kaynakları prosedüründeki ilk adımı temsil eder.
Özlük dosyasında ne yazar?
Personel dosyasında çalışanın oturma izni, kimlik kartının bir kopyası ve iyi hal belgesi gibi belgeler yer alır. Ayrıca bu dosyada yalnızca çalışan hakkında bilgiler yer almaz. Ayrıca söz konusu dosyada işverenin yasal olarak saklamakla yükümlü olduğu bazı belgeler de yer alır.
Personel özlük dosyası kaç bölümden oluşur?
– Personel dosyasının sekiz bölümden oluştuğu ve her bölümde tutulması gereken bilgi, belge ve raporların nasıl saklanacağı belirlendi.
Özlük dosyası olmazsa ne olur?
Çalışan iş ilişkisini sonlandırsa bile personel dosyasını hemen imha etmemeliyiz çünkü İş Kanunu’na göre saklama süresi 5 yıl, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’na göre ise saklama süresi 10 yıldır. Personel dosyasının kaybolması veya kaybolması durumunda 2024 yılı için ceza tutarı 14.740 TL’dir.
Muhasebeye hangi evraklar verilir?
1 Mal alım faturaları2 Gider faturaları ve ödeme makbuzları (elektrik, telefon, su vb.)3 Gider makbuzları (varsa)4 Üretici makbuzları (varsa)5 Vergi ve sigorta ödeme makbuzları6 Bağ-Kur ödeme makbuzları7 Z-raporları8 Aylık Z-raporu.Diğer öğeler…
Özlük işleri neleri kapsar?
Çalışan hakları; çalışanlar ile işverenleri arasındaki sözleşmelerde yer alan ücret, çalışma saatleri, tatil, genel tatil, emeklilik hakları, sağlık sigortası, iş sağlığı ve güvenliği, fesih hakları ve disiplin yaptırımları gibi konuları kapsamaktadır.
Özlük dosyası kaç yıl saklanmalı?
Yasal hükümler çerçevesinde, çalışanın kişisel dosyalarının, taraflar arasındaki iş ilişkisinin sona ermesinden itibaren 10 yıllık bir süre boyunca saklanması gerekmektedir. İlgili mevzuatta öngörülen süre dışında bir süre belirlenmişse, belirtilen sürenin veri işleme amacı için gerekli olması gerekmektedir.
Özlük dosyasını kimler görebilir?
Ayrıca, Resmi Gazete’de yayımlanan 27906 sayılı Kamu Personeli Genel Tebliği’nde belirtildiği üzere, personel dosyalarının yönetimi ve saklanmasında gizlilik ilkesi gözetilmektedir. Soruşturma ve kovuşturma yetkisine sahip olanlar dışındaki hiçbir organa personel dosyasının içeriğine ilişkin bilgi veya erişim sağlanmayacaktır.
Özlük bilgileri nereden bakılır?
T. R., 1965–1985. Sağlık Bakanlığı İnsan Kaynakları Bilgi Sistemi. İnsan Kaynakları Bilgi Sistemi’ne kayıt, E-Devlet Kapısı kimlik doğrulama sistemi üzerinden yapılmaktadır.
Özlük dosyası ne zaman güncellenir?
Çalışmaya devam eden çalışanlar için ise, özlük dosyasının her yıl gözden geçirilmesi, ek dosyalar eklenmesi ve bu işlemin tüm çalışma süresi boyunca her yıl düzenli olarak yapılması gerekmektedir.
Özlük dosyası için sağlık raporu nereden alınır?
İşe giriş ve düzenli sağlık raporu şirket doktorundan alınır.
Personel özlük dosyası neler olmalı?
Kişisel dosyada bulunması gereken belgeler, kurumun faaliyet alanına göre değişse de genel olarak şunlardan oluşur: Kayıt belgesi. Nüfus kayıt örneği. Kimlik fotokopisi. Pasaport fotoğrafı. İş/hizmet sözleşmesi. Diploma fotokopisi. Sağlık raporu. Başvuru formu. Diğer makaleler…
Özlük dosyasını kim hazırlar?
“Personel dosyasını kim oluşturur?” diye soranlar için; personel dosyaları genellikle bir şirketin insan kaynakları departmanı tarafından tutulur. “Her departman için personel dosyası nasıl tutulur?” sorusuna: Önemli olan içerik açısından gerekli bilgilerin eksiksiz olmasıdır.
Memur doğum izni kaç gün?
a) Kadın memurlara, doğumun beklenen tarihinden önce sekiz hafta ve doğumdan sonra sekiz hafta olmak üzere toplam on altı hafta analık izni verilir. b) Çoğul gebeliklerde (ikiz, üçüz vb.) doğumdan önceki sekiz haftalık koruma süresi iki hafta daha uzatılır.
Özlük bilgileri nelerdir?
Personel dosyası yalnızca bir iş ilişkisinin başlangıcında talep edilen belgeleri içermez. Ayrıca çalışanların istihdamları sırasında aldıkları tüm izinleri, raporları, resmi belgeleri, uyarıları ve disiplin cezalarını da içerir. İşgücüyle ilgili herhangi bir yeni bilgi personel dosyasına kaydedilir.
İşten çıkarma evrakları nelerdir?
Fesih halinde, çalışanınıza fesih bildirimini, son maaş bordrosunu ve varsa ödenmemiş izin ve kıdem tazminatlarının makbuzlarını vermelisiniz.
Özlük dosyası kaç yıl saklanmalı?
İlgili mevzuat çerçevesinde, çalışanların özlük dosyalarının taraflar arasındaki iş ilişkisinin sona ermesinden itibaren on yıl süreyle saklanması gerekmektedir. İlgili mevzuatta belirtilen süreler dışında bir süre belirtilmişse, belirtilen sürenin veri işleme amacı için gerekli olması gerekmektedir.
Personel özlük hakları nelerdir?
Çalışan hakları; çalışanlar ile işverenleri arasındaki sözleşmelerde yer alan ücret, çalışma saatleri, tatil, genel tatil, emeklilik hakları, sağlık sigortası, iş sağlığı ve güvenliği, fesih hakları ve disiplin yaptırımları gibi konuları kapsamaktadır.